Nyheter

Välkommen till en ny härlig träningsvecka hos Kraftbruket. Nu är det fyra gånger kvar på alla kurser sedan är det JUL🙃


Om du har flera gånger att ta igen gör det nu.


Vi börjar planera kurserna efter jul i denna veckan så att anmälan kan vara klar innan ledigheten. Det kommer att bli färre antal platser i CrossFitgrupperna för att hålla bra kvalitet. Det kommer också att bli förändringar på dagar och tider i både Yogakurserna och CrossFitgrupperna.


Vi är så nöjda med fördjupningarna som varit i år och planerar flera under 2023



På Julafton kommer vi att ha en JulaftonsWOD med ett begränsat antal deltagare precis som vi hade förra julen. Anmälan kommer.




Läs mer

CrossFit fördjupning 26/11 betalning bekräftar plats

På lördag 26/11 har vi CrossFit Fördjupning hos Kraftbruket. För att bekräfta din plats (då vi har kö) behöver du som är anmäld betala senast onsdag 23/11 


Betalning : 450kr på swishnr 123 122 50 93


Varmt välkommen 


Läs mer

Mobility practice att göra hemma för att öka ROM- Range Of Motion och flexibility

Alla övningar anpassas efter DIN kropp. Stanna i positionerna i 10 sekunder.



Rörlighet styrka i bröstrygg, axlar. Vila pannan på klossen, sträck ut armarna med händerna så nära varandra som möjligt, lyft pinnen och håll.

/get/file/Mobility bild 1.jpg/get/file/Mobility bild2.jpg



Vandra ut i en planka, gör en push up vandra tillbaka 4ggr, sista gången stanna i nedåtgående hunden sträva efter att få ner hälarna och trycka rumpan uppåt. håll 10 sek.

/get/file/mobility bild 3.jpg/get/file/Mobility bild 4.jpg/get/file/mobility bild5.jpg



Lunge stretch- först framåt Sedan med vridning åt höger och vänster, byt ben.

/get/file/mobility bild6.jpg/get/file/mobility bild7.jpg


Sittande twist- Sträck upp ryggen kika över axeln håll 10 sek byt sida.

/get/file/mobility bild8.jpg


Cross body reach- Sträck armarna rakt fram först, sedan kom med den ena armen under den sträckta i vridning stanna 10 sek. Byt sida.

/get/file/mobility bild 9.jpg/get/file/mobility bild 10.jpg


Side Leg Stretch - fäll över ena benet ta tag i ben eller fot håll 10 sek byt sida och sedan fäll framåt stanna 10 sek.


/get/file/mobility bild 11.jpg/get/file/mobility bild 12.jpg



Supine Glute Stretch- lägg över ena foten och om det är höger fot som vilar vid vänster knä (som på bilden) går höger hand in mellan benen möter vänster hand under vänster lår eller som på bilden över vänster smalben stanna 10 sek byt sida

/get/file/mobility bild 13.jpg



Cobra Stretch håll 10 sek i båda lägen

/get/file/mobility bild 14.jpg/get/file/mobility bild 15.jpg



Childs Pose

/get/file/mobility bild 16.jpg/get/file/mobility bild 17.jpg


Läs mer

Kolla om du betalat din plats hos Kraftbruket. Kvitton skickas ut till dem som skrivit att de vill ha.

Det är många som glömt att betala sin plats hos Kraftbruket. Om du ångrat dig och inte ska gå vill jag gärna ha ett mail/sms så att jag kan släppa platsen till dem som är på kö. Om du bara glömt betala fixa det denna veckan. Vi har swish, klarna, faktura, e-passi. Skriv på din betalning att du vill ha kvitto och ev. persnr. Varmt välkommen


Läs mer

Kraftbrukets schema fram till julen 2022

/get/file/Färdigt schema fram till jul hemsidan.jpgOpen Gym är en tjänst för er som går kurser hos oss. Går du fler kurser är det gratis annars kostar det 50kr/gång . Vid fördjupningar är Open Gym stängt.


11års åldersgräns för att få träna på Kraftbruket


ALL TRÄNING SKER PÅ EGET ANSVAR - informera om skador så att vi kan anpassa din träning på bästa sätt.


Coacher är Peter, Marika, Erik och inhoppande Rickard

Yogalärare: Marika alla pass utom måndagar, Petra måndagar


Varmt Välkommen



Läs mer

Yinyoga fördjupning finns att boka på Facebook (FULLBOKAD)

Crossfit fördjupning finns att boka på Facebook (FULLBOKAD)

Betalning

Betalningsuppgifter till nästa kursomgång start v45

Betalning senast 31/10 för att boka en plats.

Betalning går bra hemifrån på

swish nr 123 122 50 93

Faktura (skicka mail/mess om du vill ha faktura)

E-passi betala på plats eller hemma men kolla att det är 6% moms visa upp din betalning eller skicka skärmdump.

Betala på plats med swish eller kort

Säg till om kvitto med persnr på om du behöver det.

Yogan: 7ggr 1050kr. Pensionär/ungdom 910kr

CrossFit: 7ggr 770kr. Pensionär/ ungdom 630kr

Open Gym kommer fortfarande vara gratis för dem som går i två eller fler kurser hos oss och 50kr/ pass för dem som går i en kurs hos oss.

Maila på :mail@kraftbruket.se om du har några frågor


Läs mer

Info om kursstart nästa omgång

Varmt välkommen till en ny träningsvecka hos Kraftbruket.


Peters och Eriks grupper har vecka 9/10 (två gånger kvar) denna veckan och Marikas grupper vecka 8/10 (tre gånger kvar)

Petras grupp har vecka 7/10 (fyra gånger kvar)

Om ni har gånger att ta igen (avbokade pass) gör det nu.

Efter denna veckan kommer vi att sammanställa vilka grupper som BLIR nästa period. Några grupper är redan fyllda så det är säkra grupper.

Peters kurser slutar vecka 42 så under vecka 43 planerar han att ha någon/några droppa in klasser som inte inte ingår i denna perioden.

Under vecka 44 har Petra sin sista kurs denna omgången och Marika och Peter ledigt.


ALLA nya kurser startar vecka 45. Betalning vecka 44 för att säkra sin plats. Betalningsuppgifter kommer.



Läs mer

Fördjupningen i CrossFit är bokningsbar på Facebook (FULLBOKAD)

Ny Yinyogakurs på måndagar 18:30

/get/file/Petra.jpg

Nyheter pågång vid kursstart. Petra Carlsen (som är utbildad yogalärare och har praktiserat i många år hos mig) har vikarierat för mig i tisdagsgruppen yin 11:00 förra terminen. Det gick mycket bra och nu kommer Petra att ha ett pass Yinyoga på måndagkvällar 18:30 Start 22/8 10ggr.

Om någon vill byta grupp fixar vi det. Det kommer även att gå att ”ta igen” i Petras grupp.

Gruppen finns att boka på hemsidan under Yoga/ boka/boka av

Varmt välkommen ❤️🙏🏼

Maila på mail@kraftbruket.se om du vill ha hjälp att boka


Läs mer

Vilken vecka

/get/file/EAA7F769-4D12-4913-AF85-7555808A8B4D.jpeg/get/file/64E24D1E-2891-4387-BA4D-DE0C106F8A26.jpeg/get/file/2571AD5A-017C-48C5-A634-F69302C6EFE2.jpegVilken vecka! Sol och en massa utomhusträning 😍❤️ Sista utomhuspassen på yogan ikväll gjordes i varm utomlandssol på Mysore 17 och härliga sommarvindar på yin 19.

Jag vill fortsätta skryta om Crossfit Intro fortsättningsgruppen som har en fantastisk utvecklingskurva🤩 idag var det teknik /strenght där vi jobbade med alla slags squatar, airsquat, front squat och back squat OCH WOW!!! Sedan körde vi en 10 minuters intensiv WOD.

Vi är så ödmjuka över att få vara med er alla på er utvecklingsresa😍❤️🙏🏼💪🏼

Ha en fantastisk Midsommar och välkommen till den sista veckan innan sommaruppehållet.


Obs inget Open Gym på fredag & lördag denna veckan.


Marika & Peter Knapp


Läs mer

Viktigt att tänka på vid kursstart av Yoga

Vid start av en ny yogaperiod



Viktigt att tänka på nu när vi startar igen.

Kurserna ligger tätare nu så kom 10minuter innan din kurs börjar så att det inte blir trängsel i entrén.


Yogasalen är en plats för paus så undvik prat om jobb och sjukdom.


Viskprat i yogasalen och utanför efter yogan så att den som behöver stillhet får det.


Lånemattor är bara till för när man glömmer sin matta eller nybörjarkurs. Egen matta och filt för smittorisk. Jag säljer billiga bra mattor som går att förvara hos mig om du har lätt för att glömma.


Avbokning av pass gör ni själva på hemsidan 2timmar innan passet börjar om du vill kunna ta igen passet.


Eget ansvar för yogan = Känn efter vart ditt stopp är och vid justeringar i Ashtanga säg stopp och berätta om du har några skador. Om du önskar justeringar / hjälp säg till.


VARMT VÄLKOMMEN

Marika







Läs mer

Yogapass att göra hemma och info om yoga

När du loggat in kan du gå in under Yoga och vidare till Info och Yogapass där ligger det filer. Lycka till <3 Marika


Läs mer

CrossFit-pass för egen träning

När du loggat in kan du välja att ta fram Foton av tidigare CrossFit-pass hos Kraftbruket för egen träning. Gå in under CrossFit och sedan vidare till Foton CrossFit-pass. Kör Hårt!


Läs mer
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙