Nyheter

Kursavslut och kursstart fram till midsommar

Information om kursavslut och kurser fram till Midsommar

 

YOGA

Måndagskurserna har två gånger kvar avslutas vecka 22

Kursstart vecka 23 = 3ggr fram till midsommar.

Onsdagar Mysore sista passet vecka 21 uppehåll tills hösten

Tisdagar lunch yin sista passet vecka 22 Kursstart vecka 23 = 3 ggr fram till midsommar

Torsdagar Inget vecka 21, Kursstart vecka 22 = 4ggr fram till midsommar

 

 

CROSSFIT

CrossFit BAS fredagar Kursstart den här veckan med 4ggr fram till midsommar

Kursavslutning den här veckan (vecka 21) för alla andra crossfitgrupper

 Vecka 22 onsdagar kl 19 tar uppehåll fram till hösten.

Kursstart för övriga CrossFitgrupper med 4ggr till midsommar.



Läs mer

Schema och priser fram till midsommar

/get/file/IMG_3066.jpegPriser fram till Midsommar

YOGA

Måndagar Ledd. Ashtanga fortsättning Nybörjare 3ggr 510kr/ pensionär ungdom 420kr

Tisdagar Lunch Yin 3ggr 510kr/ pensionär ungdom 420kr

Onsdagar Mysore 4ggr 680kr/ pensionär ungdom 560kr

Torsdagar Yin/yang och Yin 4ggr 680kr/ pensionär ungdom 560kr

CrossFit

Måndag -fredag 4ggr 520kr/ pensionär ungdom 440kr


Ändra vid "min sida" till epassi om du inte vill ha en faktura utskickad utan ska betala på annat vis

Swish nr 123 122 50 93

Välkommen


Läs mer

Nya kurser fram till midsommar

/get/file/IMG_3066.jpeg

Nu finns grupperna fram till midsommar att boka på hemsidan. OBS ANGE EPASSI (på hemsidan i inloggat läge under min profil) OM DU INTE VILL HA FAKTURA UTAN BETALA PÅ ANNAT VIS. Kom också ihåg att betala summan längst ner på fakturan👍🏼🤣

Det är olika kursstart för grupperna i yogan. Måndag tisdag startar en vecka senare de har 3ggr kvar nu.

Mysore onsdag har 2ggr kvar och torsdagsgrupperna (yoga) 1 gång kvar. 

Ingen torsdagsgrupp 23/5 Då jag är på fördjupning. 


Petra har valt att inte fortsätta sin grupp nästa period. Den har 2 ggr kvar.


Crossfit BAS har sin sista gång denna veckan och kursstart veckan efter

Resterande CrossFit grupper har 2ggr kvar sedan kursstart. 

Alla grupper slutar till midsommar då vi fortsätter med droppa in över sommaren.

Välkommen med din bokning

NU kör vi mot sommaren💪🏼🤩


Läs mer

Ayurvedisk Yoga Massage

/get/file/Yogamassage bild.jpgAyurvedisk

Ayurvedisk Yoga Massage


"En behandlingsform som påverkar hela kroppen och som når de djupa bindvävsstrukturerna. Genom strykningar och streching baserad på yoga stimuleras kroppen att återvända till sin naturliga hälsa och vitalitet. olja används vid massagen och ökar cirkulationen samt stödjer utrensning av gifter"

Upplägg ca 75min

pris 1000kr

reducerat pris för dem som har skapat ett PT, Kostrådgivnings upplägg med mig.

Bokas med mailkontakt. marika@yogaskutskar.se

Varmt välkommen för bokning


Läs mer

Vi erbjuder Inbody mätning med specialpris för dem som är tränande/ tar behandling hos oss.

/get/file/byggmuskler.png bild til hemsidan.png


1 mätning utan analys = 150kr

1 mätning med analys och enkla förslag vid ev önskad förändring 290kr

Boka på "Boka kostnadsfri konsultation" eller prata med någon av oss

eller skicka mail på mail@kraftbruket.se

Välkommen att skaffa dig en insyn i din insida.

Förändring kan bara ske efter medvetande





Läs mer

Kostnadsfri konsultation

Boka kostnadsfri Konsultation på Kraftbruket

För vem?

Optimal hälsa för mig är när du ”når” din fulla energi och lever ett liv med så lite mental och fysisk smärta som möjligt, så länge som möjligt.

Genom att titta på de naturliga delarna som styr ditt välbefinnande kommer vi åt de mentala delarna också.

Konsultationen byggs upp individuellt utifrån just dina önskemål och förmågor.

För att det ska bli något hållbart behöver du känna att detta fungerar för dig.

”Detta är ingen kvick fix”.

Det är ett sätt att förverkliga din potential och drömmar.

Vad kan det handla om?

· Kostrådgivning

· Rehab träning

· PT singel eller i liten grupp. Yoga och Funktionell träning/ CrossFit

· Andningsövningar/ HRV träning

Vem är jag som ska guida dig i detta?

Marika Knapp :

Grundskollärare 1-7 , ma/no/ Idrott, med specialpedagogisk kompetens, sedan 2001

Yogalärare driver Yoga Skutskär sedan 2012

Yogamassör

HRV- Heart Rate Variability konsult

CrossFit level one trainer

Lic. Kostrådgivare

Och till min hjälp har jag

Erik Knapp Leg. Kiropraktor på Erik Knapp Kiropraktik och Rehab

Välkommen på en 15 minuters, kostnadsfri konsultation där du får ett personligt förslag på hur vi kan arbeta vidare tillsammans.

Boka på www.kraftbruket.se under ”Boka kostnadsfri konsultation”

Så skickar jag förslag på tider för konsultationen.

Välkommen


Läs mer

Kursstart 2024

/get/file/IMG_1808.jpegNU ÄR VI LADDADE FÖR TRÄNINGSÅRET 2024😍🤩💪🏼🙏🏼

Lite TÄNK PÅ:


Du är välkommen tidigast 15 minuter innan ditt pass börjar. Viktigt för parkering och trängsel i entré 


Yogasalen är en lugn plats för återhämtning. 


Du ansvarar för avbokning.


Berätta för din yogalärare/ coach om du har skador. Du ansvarar för din träning.


Undvik släppa stång eller hantlar i onödan. Hjälp till att hålla ordning.


Varmt välkommen ❤️💪🏼🙏🏼


Läs mer

Viktigt om hur tidigt man kan komma innan sin kurs

Yogashalan (salen) och CrossFit boxen öppnar 15 minuter innan ditt pass. Tänk på att ge dem som gått i kurserna före dig sin tid att i lugn och ro klä på sig utan trängsel. Extra viktigt i dessa förkylningstider 👍🏼😍


Läs mer

Tydligare info om grupperna


Lite förklaring om grupperna som vi erbjuder denna perioden:



Yinyoga Stillsam yogalärare Petra- stillsam meditativ Yinyoga med tema yogafilosofi,chakra, pranayama. Vilosamma positioner med stöd av props (kuddar,bolster, klossar, vägg)


Yinyoga yogalärare Marika. Flödande yinyoga med musiken och medveten andning (magandning) som viktigt inslag.


Nybörjare Ashtanga dynamisk flödande mobility går igenom hela kroppen och balanserar upp obalanser som spänningar. Grunden till all mobilityträning.


CrossFit Metcon Metabolic conditioning samma upplägg som vi kört tidigare med WODAR


CrossFit Strength Här tränar vi upp styrka och utförandet i lyft och alla övningar i CrossFit. Strength träningen är grunden i CrossFit.


CrossFit Nybörjare Passar dig som aldrig testat CrossFit eller som vill repetera grunden


CrossFit BAS passar dig som vill träna CrossFit mer anpassat. Passar också nybörjare i CrossFit.


Läs mer

Varmt välkommen till oss



Om du inte är inskriven i en kurs men vill droppa in vid ngt tillfälle går det bra

Du behöver göra en användare här på hemsidan som jag sedan godkänner. När användaren är godkänd kan du logga in och gå in under den rubriken du söker. Där står bokningsbara pass.


Det går att skriva in sig i en hel kurs (maila mig) även fast de börjat det är

7ggr kvar nu då betalar man för CrossFit ex.7x 130kr/ 110kr pensionär/ungdom

Yoga 7x170kr /130kr pensionär/ungdom


Det går också att köpa ett 10gångers kort som gäller i ett år eller betala / droppa in

10 ggr kort Yoga 2000kr CrossFit 1500kr

Pris Droppa In/gång Inte inskriven i en kurs hos oss

Yoga 210kr / 170 kr pensionär/ungdom

CrossFit 160kr/ 140kr pensionär ungdom



Frågor maila på mail@kraftbruket.se

Varmt välkommen



Läs mer

Mobility practice att göra hemma för att öka ROM- Range Of Motion och flexibility

Alla övningar anpassas efter DIN kropp. Stanna i positionerna i 10 sekunder.



Rörlighet styrka i bröstrygg, axlar. Vila pannan på klossen, sträck ut armarna med händerna så nära varandra som möjligt, lyft pinnen och håll.

/get/file/Mobility bild 1.jpg/get/file/Mobility bild2.jpg



Vandra ut i en planka, gör en push up vandra tillbaka 4ggr, sista gången stanna i nedåtgående hunden sträva efter att få ner hälarna och trycka rumpan uppåt. håll 10 sek.

/get/file/mobility bild 3.jpg/get/file/Mobility bild 4.jpg/get/file/mobility bild5.jpg



Lunge stretch- först framåt Sedan med vridning åt höger och vänster, byt ben.

/get/file/mobility bild6.jpg/get/file/mobility bild7.jpg


Sittande twist- Sträck upp ryggen kika över axeln håll 10 sek byt sida.

/get/file/mobility bild8.jpg


Cross body reach- Sträck armarna rakt fram först, sedan kom med den ena armen under den sträckta i vridning stanna 10 sek. Byt sida.

/get/file/mobility bild 9.jpg/get/file/mobility bild 10.jpg


Side Leg Stretch - fäll över ena benet ta tag i ben eller fot håll 10 sek byt sida och sedan fäll framåt stanna 10 sek.


/get/file/mobility bild 11.jpg/get/file/mobility bild 12.jpg



Supine Glute Stretch- lägg över ena foten och om det är höger fot som vilar vid vänster knä (som på bilden) går höger hand in mellan benen möter vänster hand under vänster lår eller som på bilden över vänster smalben stanna 10 sek byt sida

/get/file/mobility bild 13.jpg



Cobra Stretch håll 10 sek i båda lägen

/get/file/mobility bild 14.jpg/get/file/mobility bild 15.jpg



Childs Pose

/get/file/mobility bild 16.jpg/get/file/mobility bild 17.jpg


Läs mer

Viktigt att tänka på vid kursstart av Yoga

Vid start av en ny yogaperiod



Viktigt att tänka på nu när vi startar igen.

Kurserna ligger tätare nu så kom 10minuter innan din kurs börjar så att det inte blir trängsel i entrén.


Yogasalen är en plats för paus så undvik prat om jobb och sjukdom.


Viskprat i yogasalen och utanför efter yogan så att den som behöver stillhet får det.


Lånemattor är bara till för när man glömmer sin matta eller nybörjarkurs. Egen matta och filt för smittorisk. Jag säljer billiga bra mattor som går att förvara hos mig om du har lätt för att glömma.


Avbokning av pass gör ni själva på hemsidan 4 timmar innan passet börjar om du vill kunna ta igen passet.


Eget ansvar för yogan = Känn efter vart ditt stopp är och vid justeringar i Ashtanga säg stopp och berätta om du har några skador. Om du önskar justeringar / hjälp säg till.


VARMT VÄLKOMMEN

Marika







Läs mer
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙